Prestanda

Prestanda

Nya motorer för ökad effektivitet och kraft

Nya SANTA FE har en ny dieselmotor med 202 hk och en ny 8-växlad dubbelkopplingslåda som ger ännu bättre acceleration och bränsleeffektivitet.
2.2 CRDi diesel

2.2 CRDi diesel

Den nya fyrcylindriga dieselmotorn har 202 hk och ett vridmoment på 440 Nm. Motorn består av aluminium istället för stål, vilket resulterar i en viktminskning på hela 36,7 kg. Andra komponenter har också förbättrats för en ökad prestanda och bränsleeffektivitet. Fyrhjulsdrift som standard.

1.6 T-GDi Hybrid

1.6 T-GDi Hybrid

Hybridversionen av nya SANTA FE har en kombinerad effekt på 230 hk och drivs med en 1.6 liters turbobensinmotor tillsammans med en elmotor. Fyrhjulsdrift är standard.

Läs mer

1.6 T-GDi Plug-in Hybrid

1.6 T-GDi Plug-in Hybrid

Plug-in hybridversionen drivs av en 1.6 liters turbobensinmotor och en elmotor. Den samlade effekten uppgår till 265 hk och kommer med fyrhjulsdrift som standard.

Läs mer

Ny 8-växlad dubbelkopplingslåda

Ny 8-växlad dubbelkopplingslåda

För att kunna hantera det kraftfulla vridmomentet från den nya dieselmotorn har vi utvecklat en ny 8-växlad dubbelkopplingslåda, som ger blixtsnabba och bekväma växlingar.

Drar upp till 2 500 kg

Drar upp till 2 500 kg

Nya SANTA FE har en dragkapacitet på upp till 2 500 kg med bromsat släp och upp till 750 kg med obromsat släp.

Körlägesväljare

Snö eller sand? Sport eller ECO? Med körlägesväljare kan du enkelt byta körläge efter den rådande miljön. Välj Sport-läget för bättre prestanda med modifierad gasrespons, växlingar och styregenskaper. ECO-läget maximerar bränsleeffektiviteten genom bland annat minskad acceleration och luftkonditionering. Välj komfortläget för jämn prestanda och effektivitet.
Snö

Snö

Optimerar bilens styrning och väggrepp vid hala och snötäckta väglag genom att justera motorns vridmoment, växling och vridmomentfördelningen på alla hjul.

Sand

Sand

Ger en smidig start, bättre väggrepp och prestanda under mjuka och motståndskraftiga förhållanden genom att justera motorns vridmoment, växling och vridmomentfördelningen på alla hjul.

Lera

Lera

Optimerar bilens prestanda och väggrepp under hala och mycket motståndskraftiga förhållanden genom att justera motorns vridmoment, växling och vridmomentfördelningen på alla hjul.

HTRAC™-fyrhjulsdrift

Dåligt underlag? Skarpa svängar? Nya SANTA FE har HTRAC™-fyrhjusldrift, som gör det säkrare och mer behagligt att köra på hala stadsgator och ojämna landsvägar. Du kan välja mellan fyra olika körlägen.
Comfort

Comfort

Comfort-läget ger bättre stabilitet. Under hala förhållanden fördelar systemet automatiskt elektricitet till alla fyra hjulen.

ECO

ECO

I ECO-läget säkerställer HTRAC bättre bränsleeffektivitet genom att bara skicka elektricitet till framhjulen. Vid halt väglag distribuerar systemet automatiskt elektricitet till alla fyra hjulen.

Sport

Sport

I Sport-läget levererar HTRAC bättre acceleration med upp till 50% vridmoment fördelat på bakhjulen. Vid halt väglag distribuerar systemet automatiskt elektricitet till alla fyra hjulen.

Smart

Smart

I Smart-läget anpassas systemet till din körstil och vägförhållandena i realtid, och växlar automatiskt mellan ECO, Sport och Comfort.

Helt ny fordonsplattform

Helt ny fordonsplattform

Nya SANTA FE bygger på den tredje generationens fordonsplattform för optimal kördynamik. Bränsleekonomi och säkerhet.

Fjädring

Fjädring

MacPherson-fjädring ger förbättrad stabilitet och köregenskaper.

Upplev vår 7-sitsiga lyx-SUV

Kraftfull och elegant

Kraftfull och elegant

Mer om design
Klassledande säkerhet

Klassledande säkerhet

Mer om säkerhet
Håll dig uppkopplad

Håll dig uppkopplad

Mer om uppkoppling
Bekväm i alla lägen

Bekväm i alla lägen

Mer om komfort