
Prestanda

Bränsleekonomi
Helt nya i20 finns i tre olika motorvarianter, som erbjuder klassens i särklass bästa bränsleekonomi.

Dynamisk prestanda
Med en enkel MPi-motor och två turbomotorer passar helt nya i20 väl in i Hyundais sportiga designidentitet "Sensuous Sportiness".

Växellåda
Beroende på motorvariant finns nya i20 med en 5-växlad manuell växellåda, en 6-växlad intelligent manuell växellåda (iMT), eller en 7-växlad dubbelkopplingslåda (DCT).

1.0 T-GDi mildhybrid bensinturbo
Den trecylindriga turbomotorn är designad för att ta nya i20 till en sportig och dynamisk nivå. Med 100-120 hk och mildhybridteknik är det den perfekta bilen.

1.25 MPi bensinmotor
Den 4-cylindriga motorn med 84 hk och 5-växlad manuell växellåda erbjuder optimal kraft med full kontroll och ett behagligt vridmoment.

Max dragvikt 1 110 kg
Helt nya i20 får dra upp till 450 kg obromsat, och upp till 1 110 kg bromsat.

E-koppling

5- eller 6-växlad manuell växellåda
Föredrar du att själv växla när du kör? 1.25 MPi-motorn kommer med en 5-växlad manuell växellåda, och 1.0 T-GDi-motorn med en 6-växlad intelligent manuell växellåda (iMT).

7-växlad dubbelkopplingslåda (DCT)

Start
Mildhybridsystemet är särskilt bra i stadstrafik. Den så kallade Mild Hybrid Starter Generator (MHSG) stöttar förbränningsmotorn när du startar efter ett stopp, vilket ger en snabbare och mer jämn start.

Acceleration
Under acceleration stöttar startgeneratorn med 4-10 kW beroende på omständigheterna. När bilen har ökat i fart skiftar systemet tillbaka till normal körning utan el.

Uppladdning
Vid jämn hastighet eller vid tomgång laddas 48V-batteriet beroende på dess laddtillstånd.

Regenerering
Vid bromsning eller motorbromsning laddas batteriet med hjälp av startgeneratorn. Generatorn omvandlar kinetisk energi till elektrisk energi och överför den till batteriet.

Förbättrad Stop&Go

Helt ny design

Klassledande säkerhet

Håll dig uppkopplad
