
Hyundai + Discovery Channel = Sant
Tillsammans med Discovery Channel och Hyundais varumärkesambassadör, Bertrand Piccard, har vi skapat dokumentärserien ”A Better Way”. Serien hade global premiär den 29 mars i år och syftar till att både inspirera och informera dig som tittare om Hyundais elektriska mobilitetsrevolution, med särskilt fokus på vår expertis inom bränslecellsteknik.
Den schweiziska miljöentusiasten Bertrand Piccard, som vigt sitt liv åt att tänja på gränserna och bland annat har flugit ett solenergidrivet plan jorden runt helt utan andra energikällor, ger sig ut på nya äventyr i serien för att undersöka framtidens utsläppsfria mobilitet. Han guidar tittarna runt i Europa, utforskar och provkör innovativa elbilar, och försöker få en djupare förståelse för när i tiden vi inte längre kommer att vara beroende av fossila bränslen.
Under seriens gång kommer du få möta kreativa visionärerna som driver den elektriska mobiliteten framåt, lära dig om verkliga tillämpningar av bränslecellsteknik och få en hel del förutfattade meningar utmanade. Dokumentärserien är producerad av Discoverys Creative Brand Solutions, har regisserats av den Londonbaserade dokumentärfilmsskaparen Simon Waldron och kan ses på Discoverys globala tv-nätverk och digitala plattformar.
