Uppgradering

Uppgradering

Använd flera Hyundai-tjänster med ett enda konto
Ett konto. En plats i mobiltelefonen där du hittar alla smarta funktioner och tjänster från oss på Hyundai. Vi gillar när det är enkelt och framöver kan du nå BlueLink® och alla våra framtida smarta app-tjänster med hjälp av ett enda användarnamn och lösenord. Övergångsperioden pågår till och med den 31 maj 2021. Gör så här för att uppgradera ditt konto nu på en gång:

STEG 1

Öppna BlueLink-appen på din mobiltelefon. Tryck på ”Mitt konto” och sedan ”Logga ut”. När du ser sidan nedan trycker du på ”BlueLink konto”.

STEG 2

Ange ditt nuvarande BlueLink-användarnamn (din e-postadress) och lösenord, tryck på ”Logga in”.

STEG 3

Du kommer nu mötas av meddelandet nedan, tryck på ”Uppgradera” för att gå vidare.

STEG 4

Nu ska du skapa ditt nya förenklade Hyundai-konto. Har du redan ett Hyundai-konto trycker du på ”Link with Existing Hyundai Account” och följer instruktionerna.

STEG 5

Ange e-postadressen som du vill ha som användarnamn. Du kan, men behöver inte, använda samma adress som du hade till ditt förra BlueLink-konto. Ange ditt förnamn, efternamn, land och ett nytt lösenord. Acceptera slutligen användarvillkoren och tryck på ”Registrera”.

STEG 6

Nu kommer en verifieringskod att skickas till e-postadressen du angav. Skriv in koden i appens inmatningsruta och tryck på ”Kontrollera”.

STEG 7

När du har verifierat din e-postadress kommer vi be om tillåtelse till dina personuppgifter. Tryck på ”Tillåta” för att fortsätta.

STEG 8

Nu ska vi koppla ditt mobilnummer till ditt konto. Välj ditt landsnummer och ange ditt telefonnummer. Tryck på ”Verifiera” för att fortsätta.

STEG 9

En sexsiffrig kod kommer att skickas via ett sms. Skriv in koden i appens inmatningsruta och tryck på ”Bekräfta & fortsätt”.

STEG 10

Ett meddelande kommer att bekräfta att ditt mobilnummer har verifierats. Tryck på ”OK” för att avsluta processen och börja använda ditt nya Hyundai-konto.

Vänligen observera

När du har uppgraderat ditt användarkonto är ditt gamla BlueLink-konto inte längre tillgängligt, trots att övergångsperioden pågår till och med den 31 maj 2021.

FAQ

Den 1 juni 2021 upphör alla BlueLink-konton. Om du inte har uppgraderat ditt konto innan dess kommer all din nuvarande användarinformation att gå förlorad.

Det är helt kostnadsfritt att uppgradera ditt konto.

BlueLink är den första tjänsten som kommer att flyttas över till det nya kontot. I framtiden kommer du att nå alla våra app-baserade tjänster via ett och samma konto.

Om du inte har uppgraderat ditt konto innan den 1 juni 2021 kommer du att automatiskt loggas ut, och all samlad användarinformation kommer att raderas. För att få tillgång till BlueLink igen måste du skapa ett helt nytt konto.